Såletilpasning

Hvorfor tilpasse såler i skoene?

Ustabilitet og feilstillinger i foten kan føre til feilbelastninger i knær og hofter. Ved Birkebeinerklinikken kan du få spesialtilpassede såler til dine føtter, tilpasset din aktivitet og tilpasset dine sko. Sålene støtter og stabiliserer foten i skoen slik at belastningen på skjelett, sener og muskler optimaliseres.

såletilpasning oslo - fysioterapi - innleggssåler

– Jobb hele dagen med mindre sårhet og ømhet i dine føtter.

– Tren med mindre smerte i fot, kne, hofte og rygg.

– Få maksimal utnyttelse i sport og konkurranse.

– Reduser eller bli kvitt dine smerter i føtter, knær, hofter eller rygg.

Hvordan tilpasses sålene?

Våre fysioterapeuter vil først undersøke fotstillingen din og forsøke å finne årsaken til dine plager. Terapeuten undersøker fotens buer i vektbærende og ikke-vektbærende utgangsstilling. Deretter varmetilpasses sålene til din fot slik at vi oppnår en nøytral fotstilling. Sålene vi fører kan tilpasses flere typer sko, samt tilpasses etter aktivitet de skal brukes til. Ulike muskel & skjelettlidelser, blant annet kne-, legg- , ankel- og fotsmerter, kan forebygges med såler da sålene gir dynamisk støtte til fotens langsgående og tverrgående fotbuer.

Såler fra Vasyli International

Sålene er produsert av Vasyli Medical International som ble grunnlagt i 1979 i Sydney, Australia av Phillip J. Vasyli.Vasyli er verdenskjent for sine varmestøpte innleggssåler som kan tilpasses din fotstilling i løpet av få minutter. Sålene tilpasses av våre fysioterapeuter og varmes deretter opp slik at den tilpasser seg din fots nøytralposisjon. Hvilken såle vi anbefaler avhenger av vekt, alder, aktivitetsnivå og hvilke plager du evt måtte ha.

Vi tilbyr Vasyli Custom (kr 599,-) og Vasyli Dananberg/Hoke såler (kr 699,-).